صفحه اصلیپروندهگشت و گذارطلاب جوانسیره برزگانخشت اولارتباط با سردبیردرباره مانظر سنجی چند رسانه ای
   

جدیدترین مطالب

پربازدیدترین مطالب

جدیدترین هاپربازدیدها


گامی به سوی تحول علم اصول؛ معرفی کتاب جایگاه شناسی علم اصول
توقف در لایه گزاره­های یک علم و بسنده کردن به فهم مسائل آن، متعلم را دچار سردرگمی­ و ابهام خواهد کرد که مسیر تحصیل او را طولانی‏تر می سازد و او را از ورود به لایه‏های ژرف­تر آن علم، محروم می‏کند ...
 ٠٠:١٠ - 1393/01/07 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

زاویه نگاه و اهداف در درس خارج
در این نوشتار، استاد از منظر برنامه‌ریزی درسی، به بررسی اهداف درس خارج پرداخته و ضمن آسیب‌شناسی وضع موجود، (1. هدفِ تجزیه و تحلیل، 2. ارزیابی، 3. خلاقیت) اهدافی است که به صورت پلکانی برای رسیدن به اجتهاد توسط درس خارج تعریف می‌کنند.
 1393/01/07 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

نگاهی به شیوه‌های مباحثه و تقریرنویسی
یکی از شیوه‌های رایج در حوزه تقریر یا نوشتن درس استاد است. نویسنده در این اثر به نقد و بررسی شیوه‌های مختلف تقریرنویسی و شیوه‌های درس خارج پرداخته و پیشنهاداتی جهت ارتقاء کیفیت درس خارج ارائه می‌نماید و در پایان به ریشه‌یابی توهم غلطِ «اجتهاد در عصر ما محال است» می‌پردازد.
 ٢٣:٥٥ - 1393/01/06 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

پیش­ نیازهای ورود به درس خارج
نگارنده در این نوشتار، رسیدن به اجتهاد و فهم روش­مند از دین را هدف درس خارج می­داند و درصدد بیان پیش­نیازهای ورود به درس خارج است. از این رو، دوره اسلام‌شناسی عمومی، با هدف نگرش کلان به دین، قرآن‌شناسی و حدیث‌شناسی، فلسفه اجتهاد، تسلط بر ادبیات عرب و بلاغت و لغت، منطق، اصول فقه، قواعد فقهیه، درایه و رجال و تاریخ، موضوع‌شناسی و توان تطبیق را به عنوان پیش­نیاز معرفی می‌کند.
 ١٥:٤٧ - 1393/01/06 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>