صفحه اصلیپروندهگشت و گذارطلاب جوانسیره برزگانخشت اولارتباط با سردبیردرباره مانظر سنجی چند رسانه ای
   

جدیدترین مطالب

پربازدیدترین مطالب

جدیدترین هاپربازدیدها

نگاهی به تاریخچۀ و فعالیتهای کنونی مدرسۀ علمیه حقانی
مدرسه ‏ای برای کادرسازی
با نگاهی به گذشتۀ مدرسۀ حقانی می‌توان گفت این مدرسه پربرکت، کمک شایانی در استواری پایه‌های محکم انقلاب اسلامی داشت. تربیت طلاب انقلابی که بعد‌ها بسیاری از آنها در نظام اسلامی، عهده‏دار مسئولیتهای مهمی شدند، تحول نظام آموزشی، متون درسی و... همه از ثمرات این مدرسه‌اند. از آنجا که این مدرسه ناظر به نیازهای اجتماعیِ آن زمان تأسیس شد، بر ‌آن شدیم تا از تاریخچۀ مدرسۀ حقانی و فعالیت‌های امروز آن گزارشی تهیه کنیم.
 ١٧:٠١ - 1393/01/03 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>
بررسی پیش نیازهای موفقیت و موانع آن در گفتگویی صمیمی با حجت­الاسلام علاء تبریزیان
به لزوم ایجاد فضای مناسب برای شکوفایی استعداد، ایمان دارم
در این گفتگو استاد تبریزیان در ابتدا توضیحاتی در مورد تألیف خود و انگیزۀورود به زمینه‌های مذکور، ارائه می‌دهند و سپس به جایگاه مهم خودشناسی و استعداد‌شناسی در تشخیص زمینه و علاقه برای طلاب اشاره می‌کند. و در ادامه، انتخاب و گزینش تخصص و همچنین شیوۀ فعالیت در آن را از مولفه‌های اصلی نقشۀ راه طلاب می‌داندکه همواره باید در منظر نظر قرار بگیرد.
 ١٦:٤٩ - 1393/01/03 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>
گزارشی از اولین کارهای انجام شده در زمینه نیازسنجی پژوهشی در حوزه‌های علمیه در مصاحبه با حجت‌الاسلام احمد رضوان‌فر
آغازی مبارک
آنچه پیش رو دارید گزارش مختصری از چگونگی پژوهش و چاپ کتاب «اولویت‌های پژوهشی دستگاههای علمی ـ اجرایی در حوزۀ دین» است که در مصاحبه با آقای رضوانفر مطرح شده است. ایشان در بیان ضرورت نیازسنجی، نیازسنجی را مقدمه و راه صحیح رسیدن به هدف واقعی می‌دانند. نیازسنجی مبتنی بر دو روش دانشی و تقاضامحور است. فرهنگ‌سازی برای بحث نیازسنجی در حوزه و جهت دادن به پایان‌نامه‌های حوزوی و دروس خارج در راستای نیازهای واقعی جامعه را می‌توان از جمله فواید این کار برشمرد. ایشان وجود یک ساختار در فرایند نیازسنجی را برای مشارکت طلّاب که با بطن جامعه در ارتباطند جهت شناسایی نیازهای واقعی جامعه ضروری می‌دانند.
 ١٦:٤٣ - 1393/01/03 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>
روان‌شناسی پژوهش
بهسازی حافظه «روش‌های عملی تقویت حافظه»
یکی از مشکلات برخی طلاب حافظه ضعیف می‌باشد. نویسنده در این نوشتار به بررسی فراموشی و علت‌های آن می‌پردازد و پس از بررسی مراحل اصلی حافظه، رابطۀ وثیق فراموشی و مراحل حافظه را بیان می‌دارد. امروزه فنون مختلفی برای به‌سازی حافظه کشف و تجربه شده است. در این نوشتار در حدود بیست روش کلی برای به‌سازی توضیح داده شده است.
 ٢٣:٢٦ - 1393/01/02 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>