صفحه اصلیپروندهگشت و گذارطلاب جوانسیره برزگانخشت اولارتباط با سردبیردرباره مانظر سنجی چند رسانه ای
   

جدیدترین مطالب

پربازدیدترین مطالب

جدیدترین هاپربازدیدها


خودارزیابی علم نحو ویژه طلاب
خود را بیازمایید. چه‌‌قدر می‌توانید از دروسی که خوانده‌اید، استفاده کنید؟
 ٢١:٠٤ - 1392/08/22 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

بازنگری در دانش نحو
در این مقاله به پیرامونی در مورد ادبیات عرب می پردازیم با تکیه براین مطلب که ما باید قواعد از زبان کشف کنیم و به زبان آنگونه که باید توجه کنیم نه سعی کنیم قواعدی از پیش ساخته و سعی کنیم همه کلمات و جملات را درون این ساختارها ببریم و در مورد قواعد بردن زبان نیز باید اصول سادگی، صحت و مطابقت به واقع توجه شود.همچنین در مورد موضوعاتی که در علم نحو وارد شده و معتقد به جداسازی و تفکیک کامل علم نحو از سایر علوم باید شد.
 ١٢:١٥ - 1392/08/22 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

روش فراگیری نحو در گفتگو با استاد حبیبی
روش در مدیریت آموزشی به دو لایه تقسیم می شود. لایه پیش از عمل، به عنوان برنامه ریزی و لایه پس از اقدام. لایه پیش از اقدام یا برنامه ریزی خود به سه مرحله تقسیم می شود، هدف گذاری، شناخت وضع موجود و یافتن راه حل و راه کارها. انسان هر اندازه در مرحله برنامه ریزی و شناخت وضعیت موجود، تمرکز و دقت بیشتری داشته باشد به همان اندازه در مقام عمل هم از نتیجه معقولی برخوردار خواهد بود. برای تعیین روش باید ببینیم هدف رسیدن به چه نقطه ای، برای چه کسی است به همین دلیل، نسخه عام و فراگیر نمی شود پیچید و باید دولایه ای بحث کرد. اول شناخت کلی از روش های موجود و ممکن دوم اینکه این روش ها برای چه کسی و در چه موقعی قابل تجویز است که به شرایط شناسی نیاز است. در مجموع برای روش شناسی مفید و کارآمد نیاز به بررسی تمامی شرایط درونی و بیرونی می باشد که در ادمه به طور مفصل درباره آن توضیح داده می شود.
 ١١:٤٨ - 1392/08/22 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

اعتبارسنجی ادله نحوی
عرب هر چه دارد، از قرآن کریم است، وگرنه زبان او به دلیل گزیده‌گویی زیاد و فرهنگ او به دلیل توحش شدید، مطمئناً تا این زمان منقرض و مندرس شده بود، اما با این همه می­بینیم، نحویان برای تقعید ضوابط زبان عربی و تبیین معانی آن، به اشعار جاهلی محض یا نیمه جاهلی (مُخَضرَمِیّ) بیشترین مراجعه را داشته­اند و از میان منابع یا ادله نحوی اصیل، به قرآن کریم و نیز احادیث معتبر که سند اسلام و سند بقای جامعه عرب است، کمتر رجوع می‌کنند. رویکرد ملال‌آور مراجعه حداکثری به اشعار عرب و مراجعه حداقلی به قرآن و احادیث، موضوع بحث ما در نوشتار اعتبارسنجی ادله نحوی است که معتقدیم این روند جاهلی باید در کتاب­های فنی، به ویژه آموزشی به شکل معکوس، تغییر یابد و برای قائلین اشعاری که بارها مورد استناد نحویان قرار گرفته­اند، عصمت زبانی قائل نشد.
 ١١:١٩ - 1392/08/22 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>