صفحه اصلیپروندهگشت و گذارطلاب جوانسیره برزگانخشت اولارتباط با سردبیردرباره مانظر سنجی چند رسانه ای
   

پربازدیدترین مطالب

جدیدترین مطالب

جدیدترین هاپربازدیدها

خودباوری از منظر روان­شناسی اجتماعی در گفتگو با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر میر دریکوندی
خودباوری از صفات انسان­های سالم و خودشکوفا است
جایگاه خودباوری در روانشناسی اجتماعی، تعریف انسان خودباور از دید این علم، چگونگی حرکت از خودباوری فردی به سوی خودباوری جمعی، راه‌کارهای افزایش و تقویت خودباوری، روش‌های ارزیابی میزان خودباوری یک جامعه و نشانه‌ها و مؤلفه‌های شناخت فرد یا جامعه خودباور، موضوعاتی هستند که در این گفت‌وگو بدان پرداخته‌ایم.
 ٢٢:٣٩ - 1393/01/15 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

گامی به سوی تحول علم اصول؛ معرفی کتاب جایگاه شناسی علم اصول
توقف در لایه گزاره­های یک علم و بسنده کردن به فهم مسائل آن، متعلم را دچار سردرگمی­ و ابهام خواهد کرد که مسیر تحصیل او را طولانی‏تر می سازد و او را از ورود به لایه‏های ژرف­تر آن علم، محروم می‏کند ...
 ٠٠:١٠ - 1393/01/07 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>
گفت­وگوی رهنامه پژوهش با آیت­الله سید احمد مددی
اگر جهانی فکر نکنیم، نابود می‌شویم
از نگاه آقای مددی بررسی وضعیت درس خارج نباید فارغ از توجه به وضعیت عمومی مجموعه حوزه باشد و برآورد وضعیت حوزه نیز از دو زاویه قابل بررسی است. اول، وضع کنونی حوزه نسبت به گذشته آن و دوم، نسبت به زمانۀ معاصر و علوم روز. به اعتقاد ایشان سعی حوزه باید در راستای این باشد که معارف دینی را به شکل علمی و همراه با ضوابط علمی در آورده که قابل ارائه به مراکز علمی دنیا باشد. در ضمن تلاشی صورت می‌گیرد که آخرین نظریات اقتصادی، جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی از سایر حوزه‌های علمی دنیا ترجمه شده و برای بررسی به عنوان درس خارج در اختیار حوزویان قرار گیرد.
 ٠٠:٠٣ - 1393/01/07 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

زاویه نگاه و اهداف در درس خارج
در این نوشتار، استاد از منظر برنامه‌ریزی درسی، به بررسی اهداف درس خارج پرداخته و ضمن آسیب‌شناسی وضع موجود، (1. هدفِ تجزیه و تحلیل، 2. ارزیابی، 3. خلاقیت) اهدافی است که به صورت پلکانی برای رسیدن به اجتهاد توسط درس خارج تعریف می‌کنند.
 1393/01/07 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

نگاهی به شیوه‌های مباحثه و تقریرنویسی
یکی از شیوه‌های رایج در حوزه تقریر یا نوشتن درس استاد است. نویسنده در این اثر به نقد و بررسی شیوه‌های مختلف تقریرنویسی و شیوه‌های درس خارج پرداخته و پیشنهاداتی جهت ارتقاء کیفیت درس خارج ارائه می‌نماید و در پایان به ریشه‌یابی توهم غلطِ «اجتهاد در عصر ما محال است» می‌پردازد.
 ٢٣:٥٥ - 1393/01/06 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

<< صفحه قبلی1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعدی >>