صفحه اصلیپروندهگشت و گذارطلاب جوانسیره برزگانخشت اولارتباط با سردبیردرباره مانظر سنجی چند رسانه ای
   

پربازدیدترین مطالب

جدیدترین مطالب

جدیدترین هاپربازدیدها

گزارش حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی اسلامی از سفر علمی به آمریکا
توصیف وضعیت آموزشی و پژوهشی مراکز علمی آمریکا
ایشان بیان می دارد که در این سفر ، پس از آشنایی با مراکز پژوهشی مختلف و آشنایی با نظام آموزشی، کیفیت و چگونگی آموزش و پرورش، نحوه جذب و اداره مؤسسات پژوهشی آنها، توصیه می شود که جوانان ما، این فرصت گرانبهایی که برای آموختن و بکار بستن دستورات اسلامی دارند را قدر بشناسند و وظیفه اصلی خود را بهتر درس خواندن قرار داده تا با پژوهشها و تحقیقات خود دنیای امروز را که تشنه شنیدن حرفهای جدیدمان که برگرفته از تعالیم اسلامی است، سیراب کنیم.
 ٢٣:٠١ - 1393/01/15 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

هوش هيجاني
هوش هیجانی مشتمل بر شناخت احساسات خویش و دیگران و استفاده از آن برای اتخاذ تصمیم‌های مناسب در زندگی است. آقای گلمن از مؤلفان هوش هیجانی می‌باشد که او اجزای هوش هیجانی را در خودآگاهی، خود نظم‌دهی، انگیزه، همدلی و مهارت اجتماعی در شغل می‌بیند که در آن خودآگاهی هیجان نقش محوری دارد. کاربردهای هوش هیجانی را می‌توان در 5 حیطه اصلی خلاصه کرد، آموزش، مدیریت منابع انسانی، سیاست، بازاریابی و پویایی خانواده.
 ٢٣:٠٠ - 1393/01/15 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>
گفت ­و گو با حجت ‏الاسلام علی مهدیان؛ برگزیده دوره اول جشنواره علامه حلی
باید بتوانیم تفکرمحوری را با تسلیم در برابر حق و استفاده از گذشتگان، جمع کنیم
در این گفتگو به سراغ یکی از برگزیدگان جشنواره علامه حلی رفته‌ایم. صحبت ابتدا از نقش پژوهش در تحصیل آغاز گشت و از آنجا به بحث تفکرمحوری کشیده شد. ایشان نکات قابل توجهی در رابطه با جایگاه و تعریف استاد در یک نظام تفکرمحور بیان می‌کنند. در ادامه درباره ریشه‌های انگیزشی تفکرگرایی سخن گقتیم. درپایان از ایشان خواستیم که از فعالیت‌های طلبگی و تجربه‌های خود و توصیه‌هایی که به سایر طلاب دارند، مطالبی بیان کنند.
 ٢٢:٥٨ - 1393/01/15 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

گزارشی از فعالیت‌های مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین
مدرسه امام صادق (ع) جزو مدارسی است که از سوی معاونت پژوهش، به عنوان یکی از مدارس برتر شناخته می­شود. در این گزارش برنامه­های آموزشی، تربیتی و پژوهشی این مدرسه بررسی شده است تا الگویی برای مدارس علمیه باشد.
 ٢٢:٥١ - 1393/01/15 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>
گفتاری از دکتر محمود حکمت ­نیا ـ معاونت پژوهش این پژوهشگاه
مدیریت پژوهش در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
محور اصلی این گفتگو رسالت‌ها، اهداف، وظایف و مخاطبانی است که پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای خود تعریف کرده است. در ادامه به روند مدیریت امر پژوهش توسط پژوهشگاه و معرفی پژوهشکده‌های مختلفی که در آن وجود دارد پرداخته می‌شود. در این راستا طرح «تمحّض» که از ابتکارات پژوهشگاه است و نحوه ایجاد ارتباط میان محقق و مصرف‌کننده توسط پژوهشگاه، مورد واکاوی قرار می‌گیرد. چند توصیه درباره امر پژوهش به طلاب جوان پایان‌بخش این مصاحبه است.
 ٢٢:٤١ - 1393/01/15 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

2 3 4 5 6 7 8 صفحه بعدی >>